Foton från både här och där

Veckans fönster 136 – Pittoreskt

Vad är pittoreskt undrade jag? Egentligen? För visst visste jag vad det betydde men jag antog att det kunde ha fler betydelser och fler tolkningar och så rätt jag hade i det.🙂

Såhär stod det då jag googlade:

pittoresk
värd att avbilda; som tjusar ögat, bildskön, målerisk, konstnärligt byggd; charmig, charmfull

Här är min pittoreska bild som jag tycker är bildskön, tjusar mitt öga och är charmig åsså fans det ett litet fönster där också😉

Fler pittoreska fönster hittar du hos:

Kram Lisa

10 svar

  1. Jodå, visst är det pittoreskt med en röd stuga uppe på en gräskulle.🙂

    2011/07/16 kl. 21:54

  2. Det är inte bara det lii
    lla fönstret i din bild som är åittoreskt. Hela miljön här är ju verkligen underbar och målerisk!

    2011/07/17 kl. 06:07

  3. Ursäkta stavningen i min kommentar. Tidig söndagsmorgon!🙂

    2011/07/17 kl. 06:09

  4. Håller med dig – mycket pittoreskt. Jag googlade också på ordet.🙂

    2011/07/17 kl. 06:14

  5. Mycket pittoreskt, hela bilden. Nordisk sommarbild med mycket nostalgi.

    2011/07/17 kl. 07:38

  6. Perfekt tolkning på pittoreskt! Nu när vi har 100% koll på vad det betyder också.😉 Ett gulligt litet fönster i en fin sommarmiljö.

    2011/07/17 kl. 08:13

  7. En liten fäbod..så söt så pittoresk så..men du tänk så litet fönstret är..det är annat med dagens hus..stora glas är det ju nu som gäller..men vill man hålla värmen en kall vinterdag så är ju det här perfekt..

    2011/07/17 kl. 09:41

  8. som redan påtalats så är hela bilden strålande pittoreskt. riktigt fin.
    Jag tog mig också en svängom på Wikipedia innan jag bestämde mig för att min bild skulle passa in på pittoreskt🙂 Den bilden som annars hade fått ställa upp hade nog blivit censurerad🙂

    2011/07/17 kl. 10:23

  9. Jag kan bara instämma med tidigare kommentarer…Visst är det oerhört charmigt!

    2011/07/17 kl. 15:23

  10. Pittoreskt och en väldigt fin och originell bild på temat. Fönstret blir inte så dominerande.

    2011/07/20 kl. 15:16

Kommentera

