Foton från både här och där

Onsdagstema 64 – HatKärlek

Jag har en sorts hatkärlek till småkryp och i synnerhet spindlar. När jag var yngre var jag livrädd för dem. Numera fascineras jag av dem och bara älskar att fota dem. Iallafall när de är såhär små som denna. Den var lite lustig med sitt ägg som den släpade runt på på vårt hallgolv. Efter den fått agera modell lääääänge så räddade vi den ut i naturen med sitt ägg. Undrar om det var små små spindelbarn i ägget? Jag hade gärna velat se det isåfall.

Fler temabilder hittar ni hos:

Ha en fortsatt fin onsdag
Kram Lisa

10 svar

  1. Monica o Jacob

    Ja då är vi lika, när jag var barn var det spindlar och tvestjärtar som fick mej att rysa.
    Nu är det bättre men jag vill inte att dom kryper på mej.
    Vilka läckra bilder;-)))
    http://ingemix.bloggplatsen.se/2011/07/06/5757581-onsdagstema/

    2011/07/06 kl. 17:08

  2. Huja…både läbbigt och fascinerande! Jo det är en spindelhona med ungarna där i kokongen. Nästa gång du ser en spindel ska du kolla in ”antennerna” (typ munnen)….när de liksom har som bollar längst fram är det hanar….används vid parningen….se länk här

    Var beredd på otäck närbild😉

    http://sv.wikipedia.org/wiki/Pedipalper

    2011/07/06 kl. 18:39

  3. Usch så läbbiga de är! Och så fina! Jag tänker diretk på boken Fantastiske Wilbur som vi läste hur många gånger som helst när vår dotter var liten. Och då är spindlar fina djur! Jag har ingen spindelfobi heller men gillar inte att få näten i ansiktet. Men jag dödar dem inte gärna.

    2011/07/06 kl. 18:52

  4. De är rätt läbbiga men spännande att fota. Jättehäftiga bilder, särskilt med ägget, det blev jättebra.

    2011/07/06 kl. 20:43

  5. Vilka fina bilder det blev:) Spindlar gillar jag inte, men att fota går bra:)

    2011/07/06 kl. 21:08

  6. Jag har alltid avskytt insekter, men fått en mer nyancerad bild av dom efter att jag börjat fota. Det är fascinerande kryp även om jag inte gillar när dom gör sig skyldiga till hemfridsbrott.

    2011/07/07 kl. 00:23

  7. Usch ja, jag gillar heller inte de där, inte för att jag är rädd eller så, men ändå. Bilderna är fantastiska! Jag har av misstag råkat trampa på ett sånt där ägg en gång. Det var bland det läbbigaste jag varit med om, det fullkomligt MYLLRADE småspindlar överallt, huntratals. Usch, fy fan rent ut sagt!

    2011/07/07 kl. 00:46

  8. Nyttiga djur, men jag vill inte ha dem för nära.

    2011/07/07 kl. 20:26

  9. Lisa detta är ju fantastiskt! Så bra att du vänder något obehagligt till kreativt – underbara bilder! Tänk vad himla spännande att uppleva när ägget kläcks🙂 Nästa gång får du lägga det i en glaslåda🙂
    kram

    2011/07/12 kl. 19:00

  10. Marina

    vackra foton på vargspindeln!!hon skyddar sin barnpåse med sitt liv!sedan när barnen kryper ut så bär hon dem på ryggen och skyddar de då med en kort period!en helt fantastisk spindel detta!!hon vill verkligen ha barn!får hon inga egna så kan hon bära runt och skydda en liten rund sten eller nåt anat som liknar en barnpåse.jag är glad att du bar ut henne !!!

    2011/08/31 kl. 08:44

Kommentera

