Foton från både här och där

Veckans fönster – Litterärt

Sent om sider kommer också ett Veckans Fönster från mig. Fick leta läääänge innan jag hittade nåt som kan tänkas passa på temat – litterärt.

När jag var i Pforzheim 2009 i 1 månad för att behandla mig mot långvarig borrelia (man får ingen sån behandling i Sverige och således får man söka sig utomlands och bekosta det själv) så gick jag samma väg mellan mitt boende och kliniken 2 ggr/dag för att få min behandling.

På vägen låg Pforzheim stadsbibliotek och turligt nog fotade jag det vid ett tillfälle. Dock besökte jag det inte nån gång eftersom min tyska = noll och jag ändå hade många svenska böcker med mig.

Fler litterära fönster hittar du hos:

Kram Lisa

3 svar

  1. Fina kontraster mellan ljus och skugga och fina speglingar i fönstren. Vilket jättebibliotek!

    2011/05/25 kl. 18:15

  2. Trista omständigheter kring ditt ”litterära fönster”.
    Tur du plåtade biblioteket.🙂
    Hoppas din behandling fungerade. Hade ingen aning om att svensk sjukvård inte har hjälp för din typ av sjukdom.
    Men jag är inte förvånad, såg inslaget igår om dålig kontroll kring botox! Socialstyrelsen verkar inte vara på banan.
    Tur att du hade med egna böcker, med tanke på dina tyskkunskaper.

    2011/05/26 kl. 11:54

  3. Fast det var ju inte svårt att förstå att det var ett stadsbibliotek ser jag.

    Trist med en sådan sjukdom. Känner inte till speciellt mycket om den mer än att den sprids med små flygfän. Hoppas du blev bättre.

    2011/05/26 kl. 18:21

Kommentera

