Foton från både här och där

Fototriss del 135 – Drömma

Innan vi köpte hus så brukade jag drömma om att få bo nära vatten. Vid en sjö eller vid havet (eller i ”värsta” fall vid en liten bäck). Bara jag kunde få bo nära vatten så jag kunde bada och höra vågor som kluckar mot strand.
När vi så hittade vårt nuvarande hus 1997 och jag såg den 2 km långa sandstranden nedanför då sa det bara ”klick”. Huset är definitivt inte mitt drömhus (70-tals Faluhus i sutteräng) men platsen är så vacker. Vi tar handduken över axeln och går ner för åsen de 75 m ner till den finkorniga stranden. Strandremsan jag pratar om ligger vid sjön Storsjön i Gästrikland.

Utmed strandremsan finns också skog där man kan gå och rasta sina hundar (jodå jag är en ansvarig hundägare och har bajspåsar med mig)😉.
De här bilderna nedan är tagna i lördags då vi gick där och såg solnedgången. De är tagna med min mobil så kvalitén är inte den bästa. Håll till godo.

Fler drömmande bilder hittar du hos

Ha en fin dag
Kram Lisa

3 svar

  1. Sunsets are always fascinating that too when it happens by sea or any water body, its just awesome. I’ve fallen for your 2nd pic, where water reflects the sunset! Amazing results using your mobile phone, imagine what you’d have done if you had a DSLR!

    2011/05/10 kl. 12:05

  2. Underbara bilder! Får även mig att drömma om att bo vid vatten…🙂

    2011/05/10 kl. 18:03

  3. Mycket fina bilder. Kul idé att forma ett hjärta med händerna.

    2011/05/12 kl. 09:39

Kommentera

