Foton från både här och där

Tisdagstema – Position


(klicka på bilden för större format)

Min position när jag fotade detta kort var nedanför i grodperspektiv typ.
För att ni ska se vad det är kommer här ett bonuskort.


(klicka på bilden för större format)

Detta hus finns i Gamla Stan i Riga där jag var ibörjan av Mars.

Fler temabilder hittar du hos

Ha en fortsatt fin tisdag. Här är det strålande sol och verkligen vårväder idag.
Ska strax ut på långpromenad med hundarna och då får nog kameran följa med ifall vi hittar lite vårtecken att föreviga.

Kram Lisa

13 svar

  1. Fina bilder…oh ja jag kan redigt se din position där…

    Kramiz Anki

    2011/04/12 kl. 14:00

  2. Du verkar nästan ha ögonkontakt med honom, i din posiiton rakt nedanför … Har varit i Riga men missat detta hus. I och för sig var vi där bara över en dag, den är nog värd mer.

    2011/04/12 kl. 14:03

  3. En rejäl ”stuga” det där….
    Och rikligt utrustad.
    Hoppas du fick en trevlig promenad idag med vårfoton….

    2011/04/12 kl. 14:05

  4. Jag kan oxså tänka dig som groda😉
    Fina vädret hos dig idag.. här har det gömt sig för tillfället .. men det kommer dagar..

    2011/04/12 kl. 14:13

  5. Kul att du syns i spegelbilden på det undre fotot. Du fick med portfiguren bra, även om du befann dig i grodperspektiv.
    Jag är själv lite för höjdrädd för att glatt byta plats med killen i kranen.😉
    Tack för din kommentar.

    2011/04/12 kl. 14:36

  6. Fina bilder på ett märkligt hus!

    2011/04/12 kl. 14:49

  7. Halloj! Tittar in på ditt tisdagstema…. hoppas du fick en najs prommis med hundarna och många vårtecken!

    2011/04/12 kl. 14:50

  8. Fina foton och mäktig entre till huset.

    2011/04/12 kl. 16:04

  9. Mia

    Åh jag bara älskar sån där arkitektur och stuckatur…jag fattar inte hur dom bar sig åt på den tiden. Jag menar, dom hade ju inte direkt såna verktyg som finns idag…beundransvärt!

    2011/04/12 kl. 16:34

  10. Är det ett gammalt hus? Ser gammalt ut, men ändå nytt….snyggt är det i varje fall. Och jag ser att det är ett hotell också.

    2011/04/12 kl. 17:28

  11. SoF

    Vilken annorlunda formgivning av den ”gubben”. Det syntes direkt att det knappast var något svenskt.

    Ser ut som en modernare skapelse och inte något riktigt gammalt – men jag kan ha helt fel.

    Ha det gott!

    2011/04/12 kl. 19:52

  12. Snyggt att ha en sån sittande över dörren!

    2011/04/12 kl. 20:41

  13. Jag har aldrig varit i Riga, tyvärr. Förstår att jag måste dit…..

    2011/04/13 kl. 03:07

Kommentera

