Foton från både här och där

Veckans fönster 123 – Uppdukat


(klicka på bilden för större format)

Detta lilla fönster finns inne på Vetekatten på Kungsgatan (i närheten av Hötorget) i Stockholm. Ett måste-fik att besöka när man åker till Sthlm för att shoppa. Vi startar alltid dagen där med någon av deras goda smörgåsar och jag väljer deras otroligt goda Chai-te med varm mjölk i. Rekommenderas verkligen om ni har vägarna förbi.

Fler uppdukade fönster hittar du hos

Ha en fortsatt trevlig lördag
Kram Lisa

11 svar

  1. Det var jättelänge sen jag var där. Tack för påminnelsen!

    2011/04/09 kl. 09:19

  2. Där brukar jag också fika när jag är i Stockholm. Ett mysigt ställe med gott bröd.

    2011/04/09 kl. 15:04

  3. Vetekatten är ett gammalt ”fik”…..mycket gott finns det där.

    2011/04/09 kl. 15:52

  4. Bra lösning på veckans tema. Och tack för det fina tipset!

    2011/04/10 kl. 05:42

  5. Mmmmmm du vilka sköna nyanser av goa färger..me like..

    2011/04/10 kl. 06:35

  6. Jo, där har jag också suttit och fikat, fast det var väldigt länge sedan nu. Har helt glömt bort att Vetekatten finns när jag varit uppe i Stockholm de senaste gångerna. Ska försöka komma ihåg det till nästa gång.

    Mjuka och varma toner i ditt foto. De passar verkligen till stämningen där inne.

    2011/04/10 kl. 09:46

  7. Jag känner igen namnet, men har aldrig varit därinne. Det ser lantligt ut för att ligga mitt i smeten i storstan.🙂

    2011/04/10 kl. 10:10

  8. Hej Lisa, nej jag har inte virus på sidan och jag har inte hört ngn annan som har problemen du beskriver.
    Mina externa länkar öppnas i nya fönster. Kanske du dubbelklickar eller klickar på flera i följd.
    Att de öppnas i nya fönster är för att det ska vara enklare att kolla och stänga ner samt inte förlora utgångssidan.

    Fin bild på uppdukat bjuder du på🙂 Gillar de mjuka varma färgerna också!

    2011/04/10 kl. 16:30

  9. Ser mysigt ut och riktigt uppdukat ovanför fönstret också!

    2011/04/10 kl. 18:48

  10. Vetekatten tillhör helt klart favoriterna och du har lyckats bra med att få fram mysfaktorn på ditt foto. Precis så där trevligt är det!🙂

    2011/04/10 kl. 19:32

  11. Det där är ett fik jag måste besöka varje gång jag är i Stockholm. Ett underbart ställe. Kul att få se en bild därifrån.🙂
    Restaurangen i min bild är inte gammal. Den är modernt inredd men det kanske är det lite murriga i min bild som gör att du tycker det ser gammalt ut.🙂
    Här har du en länk där du kan se hur det ser ut i dagsljus.
    http://www.scandichotels.se/Hotels/Countries/Sverige/Umea/Hotels/Scandic-Plaza-Umea/?hotelpage=facilities&facilityid=3824

    2011/04/12 kl. 20:12

Kommentera

