Foton från både här och där

Tisdagstema

Såhär stod det hos Tisdagstema denna vecka:  
Nu när det är sommartid tycker att att vi ska fokusera på ljus. Vi har nu ljusare kvällar och det blir dessutom bara ljusare och ljusare hela tiden. Är det inte underbart? Fota ljuset!

Finns ju massor av naturbilder att ta av men jag tänkte lite annorlunda. Med Earth Hour färskt i minnet så tänker jag på hur mycket ljus vi har i våra hem. Och hur mycket ”onyttig” el vi förbrukar. Jag är ingen ”polis” i ämnet och syndar nog rejält själv men försöker bättra mig och ett steg är ju dessa LED-lampor (tills man får veta att de också är elslukare på nåt annat sätt).

Hittade denna ljus-konst hos en vän och tyckte den var så snygg. Även små lampor kan lysa fint och ge lite ljus😉

Fler bilder på temat hittar du här:

5 svar

  1. Tack för din kommentar Lisa! Kul att du tittade in, kreativt bidrag du har. Och jag gillar din design på bloggen, jättesnygg bakgrund!

    2011/04/01 kl. 14:40

  2. Elslukande eller inte, vackert är det i alla fall🙂

    2011/04/01 kl. 15:48

  3. AKO

    Helt klart myspysbelysning som ger en fin stämning. Jag hör dock till de där som sällan har något tänt som inte måste vara det. Inte så att jag säger något till andra utan det är hemma hos mig själv i så fall.

    2011/04/01 kl. 16:12

  4. Mia

    Åh vilken snygg bloggdesign!
    Ja, som du säger, led-lampor är bra, tills vi får veta hur dom el-snåla eller inte dom är *L*
    Men snyggt är det!

    2011/04/01 kl. 19:13

  5. Fiin mysbelysning din kompis har !
    Hemma hos mig försöker jag oxå att inte ha tänt i onödan och där det går så sitter det lågenergilampor. Hur bra nu dom är för miljön ??!! Dom drar kanske inte så mycket el , men hur energismarta är dom att tillverka egentligen tro ??!!
    Det där slottet i Budapest ligger högst upp på Andrassy gatan i parken bakom Hjältarnas torg.
    Trevlig helg !

    2011/04/02 kl. 07:53

Kommentera

